نهضت سوادآموزی مشهد مقدس آموزش و پرورش (ن- ۵)نهضت سوادآموزی مشهد
 آموزش و پرورش (ن- ۵)نهضت سوادآموزی مشهد
 گزارشها - ارائه اخبار - و اطلاعات نهضت سواد آموزی
اللَّهُمَّ کُنْ لِوَلِيِّکَ الحُجَهِ بنِ الحَسَن صَلَواتُکَ علَيهِ و عَلي آبائِهِ فِي هَذِهِ السَّاعَهِ وَ فِي کُلِّ سَاعَهٍ وَلِيّاً وَ حَافِظاً وَ قَائِداً وَ نَاصِراً وَ دَلِيلًا وَ عَيْناًحَتَّى تُسْکِنَهُ أَرْضَکَ طَوْعاً وَ تُمَتعَهُ فِيهَا طَوِيلا
شهداي کازرون مرجع قالب هاي مذهبي رايگان نهضت سوادآموزی مشهد مقدس  رئیس نهضت سوادآموزی مشهد توضيح
نهضت سوادآموزی مشهد مقدس )
يادگيري در بزرگسالان
نويسنده فیروزی در 2010/10/20 |

معلم اثربخش بودن مستلزم دانش، نگرش و مهارت هاي زيادي است؛ بخش مهمي از آن درک چگونگي يادگيري مؤثر در بزرگسالان است. بزرگسالي با بروز تغييرات گوناگون جسمي، عاطفي و روان شناختي همراه است؛ به طور معمول با افزايش سن، گستره و عمق دانش، تجربه، مهارت هاي شناختي و فراشناختي بيشتر مي شود.

  } دانشگاه علوم پزشکی شیراز

ارتباط سواد و مسائل بهداشتی
نويسنده فیروزی در 2010/10/17 |

 اصولا در فرایند توسعه اجتماعی ، سوادآموزی زنان بسیار مهمتر از سوادآموزی عمومی است . سوادآموزی زنان سبب بهبود نرخ مرگ ومیر کودکان گشته و علاوه بر کمک در برنامه های تنظیم خانواده سن ازدواج زنان را نیز تعدیل می کند . از سوی دیگر باسواد شدن زنان به بهره وری بیشتر آنان در امور خانه داری و سایر فعالیتهای تولیدی می انجامد .

به اعتقاد شولتز ، مادران آموزش دیده و تحصیلکرده ترکیب متفاوتی از نهاده های بهداشتی را به کار می گیرند . در واقع این مادران ، از نهاده های بهداشتی به طور کاراتری استفاده می کنند که بر اثر آن ، تغذیه کودکان ، بهداشت و سلامتی آنها ، نرخ مرگ و میر و زاد و ولد و نیز پیشرفت تحصیلی آنان بهبود می یابد.

نهضت سواد آموزي اينترنتي تشكيل شود
نويسنده فیروزی در 2010/10/17 |
رييس پليس آگاهي استان اصفهان با اشاره به اينكه دهه آينده به تناسب افزايش استفاده از اينترنت جرايم مربوط به آن نيز رشد پيدا مي كند ،خواستار تشكيل نهضت سواد آموزي اينترنتي در كشور شد.

اين مقام مسئول گفت: امروز بيش از پيش كشور ما نيازمند نهضت سواد آموزي اينترنتي است تا مردم به خصوص جوانان و نوجوانان با داشتن مهارت و دانش كافي از نفوذ و سو استفاده افراد سودجو جلوگيري كنند.

رييس پليس آگاهي اصفهان گفت: همانطور كه سازمان نهضت سواد آموزي به دستور رهبر كبير انقلاب اسلامي تاسيس و ميزان سواد عمومي را از 49 درصد در اول انقلاب به 98 درصد در سال 87 رساند بايد يك نهضت سواد آموزي اينترنتي نيز در كشور تشكيل شود و ميزان سواد اينترنتي كشور را نيز به بالاترين درصد خود برساند.

وي تشكيل نهضت سواد آموزي اينترنتي را يك ضرورت ملي عنوان كرده و بيان داشت:بايد مسئولان با يك عزم ملي و همه جانبه در اين راستا قدم بردارند و گام موثري در ارتقاي سطح دانش عمومي پيرامون راهكارهاي استفاده از فضاي مجازي را ارائه دهند.

پایگاه خبری پلیس ایران //News.police.ir
شهر های با سواد کشور اعلام شد......
نويسنده فیروزی در 2010/10/9 |
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی صدا و سیما : دبیر شورای کمیته ی وزارت آموزش و پرورش کشور که هر 5سال یکبار
این آمار را تعیین میکند اعلام کرد طبق تحقیقات انجام شده در این 5 سال طی این حکم بدست آمده است:
1-تهران
2-شاهین شهر با 98 درصد
3-شیراز با 94درصد
4-خوزستان با 92درصد
5-شهرکرد با 91درصد
6-زاهدان با 89 درصد
7-اصفهان با 86 درصد
8-قم با 83 درصد
9-مشهد با 82 درصد
10-تبریز با 80 درصد

گفتنی است شهر های لاهیجان و قمصر و همدان بطور مشترک با 79 درصد رده های 11 تا 13 رو بر عهده دارند.

شوراي برنامه ريزي منطقه دو نهضت سوادآموزي كشوردر اراك پايان يافت
نويسنده فیروزی در 2010/10/2 |
به گزارش ايرنا، در اين جلسه كه به مدت دو روز ادامه داشت مديران كل نهضت هاي سواد آموزي استانهاي اصفهان، يزد، بوشهر، فارس، همدان و مركزي حضور داشتند.
قايم مقام سازمان نهصت سوادآموزی  كشور در مراسم اختتاميه اين جلسه گفت: طي شش ماه گذشته امسال، 400 هزار نفر تحت پوشش آموزش دوره هاي مقدماتي و تكميلي اين سازمان قرار گرفتند.
'علي وطني' افزود: در حال حاضر 44 هزار آموزشيار در كشور وجود دارد كه بر اساس مصوبه مجلس هفت هزار نفر از اين افراد كه داراي سابقه بالاي 60 ماه خدمت باشند بايد به استخدام آموزش و پرورش برسند.
وي بيان كرد: تاكنون سه هزار نفر از اين افراد جذب آموزش و پرورش شده اند و چهار هزار نفر ديگر نيز تا پنج سال آينده در آموزش و پرورش استخدام مي شوند.
وي ادامه داد: 90 درصد از فعاليتهاي ننهضت سوادآموزي كشور در راستاي آموزش سوادآموزان زير 50 سال سن است.ك/2
7108/557
تحصیلات والدین، زیربنای پیشرفت فرزندان
نويسنده فیروزی در 2010/10/1 |
سواد و تحصیلات خانواده یکی از عوامل مهم پیشرفت بشر در جهان امروز است. پیشرفت تکنولوژی، صنعت، بهداشت و علوم مختلف مدیون این عامل مهم است.

بی سوادی در تمام ابعاد زندگی انسان می تواند تأثیر بسزایی داشته باشد، مخصوصاً در بهداشت، رشد اقتصادی، رشد فرهنگی، رشد و تربیت فرزندان، بی نظمی و ناهنجاری کودکان، رشد اشتغال و غیره مطالعات نشان داده است که هرچه آسیب های روانی بیشتر باشد، موقعیت اجتماعی شخص را پایین تر می آورد و عواملی چون فقر، بی کاری، تعداد فرزندان، اعتیاد، طلاق و ... که همه موجب پایین آمدن موقعیت اجتماعی و فرهنگی شخص می شود و آشفتگی ها یا آسیب های روانی را به وجود می آورد معمولاً افرادی که در سطح پایین اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، زندگی می کنند، سطح تحصیلات کمتری نسبت به افراد همسال خود دارند و میزان تحصیلات در این خانواده ها به شدت اُفت پیدا می کند.

در حقیقت در برخي از این خانواده ها، سواد مقوله ی بیگانه ای است.

تأثیر عمیقی که این موقعیت اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی پایین، بر روی افراد خانواده و جامعه برجا می گذارد، موجب بی نظمی و آشفتگی روانی می گردد، البته این آشفتگی روانی را در طبقات مختلف جامعه می توان دید.

شیوه های انحرافی ـ ایجاد علایم روانی بیماری ـ اقدام به خودکشی ـ بستری شدن ـ قطع ارتباط با واقعیت، در طبقات پایین اجتماع، بیشتر دیده می شود.

مسائل فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی، به عنوان پیش فرض این مشکل مطرح است و در واقع هدف بررسی اثرات اقتصادی ـ اجتماعی این مسئله به عنوان یک متغیر مهم بر وضعیت روانی است. در این جا سواد و تحصیلات را به عنوان یک متغیر ملاک، لحاظ نموده که قابل سنجش بیشتری است.

زنان توانا، جهان را توانا می کنند!
نويسنده فیروزی در 2010/9/30 |
این نکته ای است که ایرنا بوکوا، دبیرکل یونسکو در پیامش برای روز جهانی سواد آموزی به آن پرداخته است. در پیام دبیرکل آمده سواد ابزاری است که زنان را توانا می کند تا در بخش های مختلف جامعه فعال تر باشند و در رشد خانواده و جامعه بکوشند.

بوکوا، گفته که باید بکوشیم و برنامه ریزی کنیم تا دختران و پسران کوچکی که اکنون باید به دبستان بروند، به نسل بزرگسالانی بی سواد تبدیل نشوند. یونسکو، به عنوان هماهنگ کننده برنامه های روز جهانی سواد آموزی، امسال برنامه های ویژه ای تدارک دیده است. از برگزاری یک گردهمایی درباره نقش سواد آموزی در شکوفایی توانایی های زنان، تا اعلام آغاز به کار یک شبکه جدید سواد آموزی یونسکو و اهدای جایزه به برندگان جایزه سواد آموزی یونسکو در سال ۲۰۱۰. این برنامه ها، در روز ۸ سپتامبر در مقر یونسکو در پاریس برگزار می شوند.

"هر زن باسواد، یک پیروزی در برابر فقر و ناداری است". این سخن پایانی دبیرکل یونسکو در پیامش برای روز سواد آموزی است. بوکوا، از جامعه جهانی، از دولت ها، سازمان های غیردولتی و همه دست اندرکاران سواد آموزی در هر گوشه جهان خواسته تا به هر شکلی که می توانند برای فراهم کردن آموزش برای زنان بکوشند. زیرا به باور او "توانا کردن زنان، توانا کردن همه مردم جهان است."

"منبع: http://www.unesco.org

تمجید یونسکو از پیشرفت های علمی ایران
نويسنده فیروزی در 2010/9/26 |
نماینده سازمان تربیتی، علمی و فرهنگی ملل متحد (یونسکو) در ایران، از پیشرفت های علمی کشورمان به ویژه در زمینه علوم پایه تقدیر کرد.

 چونلی هان با بیان اینکه توسعه علمی موجب کاهش فقر که یکی از اهداف هزاره است خواهد شد ،گفت : پیشرفت های علمی به صورت مستقیم در اهداف هزاره قید نشده اما به صورت غیر مستقیم در آن گنجانده شده است.

وی با اشاره به ایجاد پارک علم و فن آوری در اصفهان اضافه کرد: نظام آموزشی ایران از نظامی آکادمی به نظامی به منظور حل مسئله تغییر کرده است.

هان در ادامه بابیان اینکه ایران در تحقق دومین هدف هزاره در زمینه نظام آموزش همگانی موفق بوده است، گفت :76 و نیم درصد افراد 15 تا 24 ساله در سال 2000 در ایران با سواد بودند که این رقم در سال 2008 به 82 و نیم درصد افزایش یافته است.


www.iribnews.ir/

بررسی عوامل مزاحم در جریان آموزش زنان روستایی ایران
نويسنده فیروزی در 2010/9/24 |
با توجه به نکات اشاره شده و فقر آموزشی زنان روستایی در زمینه آموزشهای عمومی، فنی و حرفه ای و ترویجی، معاونت ترویج و مشارکت مردمی جهاد سازندگی، طرحی را به مورد اجرا گذارد که به دلیل اهمیت نتایج به دست آمده، به بررسی و تعمق در آن پرداخته می شود. در این طرح، آموزشیاران نهضت سوادآموزی و مسؤولین خانه بهداشت در نقاط روستایی که مستقیما با زنان روستایی ارتباط داشته و از نزدیک با مسایل و مشکلات آنان آشنا هستند، انتخاب شده اند.

قابل ذکر است 135 نفر از آموزشیاران نهضت و مسؤولین خانه بهداشت 18 استان کشور به پرسشنامه ها پاسخ داده اند.

مهمترین عوامل مزاحمت در

جریان آموزش زنان روستایی از دیدگاه پاسخ دهندگان

1ـ عدم احساس نیاز زن روستایی به آموزش

2ـ نبود اوقات فراغت مناسب

3ـ عدم درک صحیح زنان روستایی از آموزش

4ـ عدم اهمیت جامعه روستایی به آموزش زنان روستایی

5ـ اجبار زنان روستایی به کار در مزارع

6ـ بیماری زنان روستایی در اثر کار کردن در مزرعه

7ـ اجازه ندادن شوهر به شرکت همسر در کلاسهای آموزشی

8ـ مختلط بودن مدارس در دوره ابتدایی

9ـ مرد بودن آموزشگران در کلاسهای آموزشی مربوط به زنان

10ـ دوری مدرسه از منزل، برای ثبت نام و شرکت دختران در کلاسها

11ـ تعداد فرزندان عموما و فرزندان زیر 6 سال خصوصا

12ـ عدم رضایت شوهر به آموزش همسر توسط معلم مرد

13ـ فراهم نبودن زمینه برای شرکت مناسب زنان در مجامع روستای

  منبع               hawzah.net

درباره وبگاه

برچسب ها
طراح قالب
شهداي کازرون
.: طراحي و کدنويسي قالب : شهداي کازرون :.
تمامي حقوق مادي و معنوي اين وبگاه محفوظ و متعلق به مدير آن مي باشد.کپي برداري از مطالب تنها با ذکر منبع مجاز است...